Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

taak opslaan....

de ene keer als ik de taak afheb en op "taak opslaan" druk, krijg ik bericht met dank je wel dat ik het ingevoerd heb, een andere keer als ik hetzelfde doe, wordt ik uit het systeem gegooid, waardoor ik niet meer ingelogd ben en moet ik mij opnieuw inloggen....

Mijn vraag is dus: is wat ik heb ingestuurd wel aangekomen?

Ik moet mij nl opnieuw inloggen en een nieuwe taak vragen door dat aan te klikken...

Ik heb nu een taak gekregen, maar volgens mij heb ik die al eens gedaan, maar ook dat kan ik niet terugkijken?

Oftewel, is het die vorige keer wel aangekomen?

Groetjes Inge

Dag Inge,

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Ik ga bij de technische personen achter Het Volk even navragen waardoor dit kan gebeuren. In principe kun je niet twee keer dezelfde scan namelijk krijgen. We voeren alles dubbel in (ter controle meteen), maar dat zou niet door dezelfde persoon moeten kunnen gebeuren.

Fijn dat je het uitzoekt, Tim.

En ook fijn te horen dat alles dubbel wordt ingevoerd.

Ik ga weer verder met invoeren....

Ik heb via de email een bericht gekregen dat het in principe aan vanalles kan liggen: de browser, (tijdelijke) trage internetverbinding of een hikje, of een of andere browser-plugin of blocker, of dat er teveel tijd verlopen is tussen het uitdelen van de taak en het afmaken. Ik weet niet of je zelf al iets kunt uitsluiten, dan kunnen ze wat meer in detail kijken?

Ik laat de site altijd open staan als ik stop en de taak is nog niet af. Pas als het helemaal af is druk ik op taak opslaan. Ik ben dus wel de hele tijd ingelogd, ook als ik paar dagen er niet aan werk....

De andere dingen die je vraagt, dat is natuurlijk hoge wiskunde, dat moet de laptop zelf kunnen, met de browser enzo.

Soms geeft ie wel aan dat ik een taak succesvol heb gedaan, maar de laatste keer weer niet, dat was vorige week....

Groetjes Inge

Kan het dan komen doordat het een paar dagen later is? Volgensmij zorgt Het Volk er automatisch voor dat na 24 uur een taak weer wordt vrijgegegeven.

Gisteren gaf hij aan dat ik een taak succesvol had opgeslagen. Dan krijg ik via die weg een nieuwe taak.

Als ik halverwege een taak uitlog, en wil daarna een dag later weer inloggen, moet ik om in te loggen in het hele beginscherm met 'geef mij maar een taak' gaan en dan krijg ik wel de taak waaraan ik bezig was....dus dat is dan wel fijn.

Maar ik zal proberen de taken sneller achter elkaar te maken....

Groetjes

Hoi Tim,

Het gaat nu goed, ik log nu iedere keer opnieuw in. Kennelijk duurde het wachten toch te lang...

Groetjes Inge

Fijn om te horen dat het zo is opgelost!

Ik was bijna klaar met mijn 1e blad. Gistermiddag nog invoer gedaan en nu log ik 's morgens in en ben alles kwijt :-(.

Ik log niet zelf uit maar moet toch telkens opnieuw inloggen. Het ging een paar dagen goed, tot vanmorgen.

Dat vind ik zo zonde van al mijn werk. Kunnen jullie het niet regelen zoals ze dat bij velehanden doen? "Opslaan" is behouden (en dan iets langer dan 24 uur?) en "afronden" als je klaar bent.

Hoi Jacqueline,

Ik had ook steeds problemen. Nu laat ik mezelf altijd ingelogd staan als ik stop. Begin ik dan weer, dan log ik eerst uit, en meteen weer in, dan krijg ik waar ik gebleven was. Als ik het dan afmaak, gaat het tegenwoordig altijd goed. Dan maak ik meteen een beginnetje met de nieuwe taak. Als ik dan stop, laat ik mezelf dus ingelogd staan. En log ik pas uit als ik de volgende keer verder ga, enz...

Hoop dat ik het duidelijk omschreven heb, ik heb geen problemen meer op deze manier. Succes, want het is erg vervelend als je werk weg is...

Hoi Inge,

Dank je wel voor je uitleg. Als ik het goed begrijp, log je niet uit maar als je bijv de volgende dag door wil gaan log je eerst uit en vervolgens log je meteen weer in? Heb jij trouwens wel van te voren alle formulieren aangemaakt die je nodig hebt alvorens je begint met invoeren?

Ik logde ook niet uit maar sloot wel mijn laptop af. De volgende keer dat ik opstart was moet ik wel weer inloggen omdat de site al automatisch was afgesloten.

Dus jouw manier lukt dan niet denk ik omdat ik al uitgelogd ben. Ik vind het een heel interessant project en zou graag willen blijven helpen. Ik kan dan alleen wat doen als ik zeker weet dat ik een blz in één keer kan afmaken.

Als ik stop, verklein ik alles. Ik log niet uit. Kan dan wel de laptop sluiten, als ik weer start, vergroot ik alles weer, en ben ik op zich dus nog ingelogd. Maar log nu dan eerst uit en meteen weer in voordat ik dus begin. Snap je het nog....

De andere formulieren, zoals dat puiboek met oude straatnamen, verklein ik ook als ik afsluit. En wat niet in dat puiboek staat, is moderner denk ik, en zoek ik gewoon op google maps op of het bestaat, vaak wel dus.

Hoop dat het zo allemaal werkt voor je, groetjes Inge

Met welke browser werk jij? Het verkleinen maakt niets uit. Of ik mijn browser afsluit/verklein of niet dat gaat automatisch met het afsluiten van mijn laptop.

Dank je wel in elk geval voor je hulp en tips.

Fijn weekend,

Groetjes
Jacqueline

Ik ben niet echt technisch, maar ik denk Google Chrome....een rood geel groene cirkel met blauwe stip erin....

Meewerkende organisaties