Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Nieuwe scans invoeren

Goedemorgen,

Zojuist begonnen met de nieuwere scans van Zwolle. Ik heb een paar vragen.

• Er wordt gevraagd om een wijknummer (verplichte invoerop formulier), maar dat ontbreekt op deze scan.
  • Bij "Minderjarig of odner curatele gesteld?" op het formulier (er staat een typefoutje in het formulier) staan in de scan namen en adressen. Moeten die gegevens daar ingevuld worden?
  • Bij beroep overledene wordt op de scan onderscheid gemaakt tussen "Ambt, beroep of bedrijf" van "overledene" "vroeger door overledene uitgevoerd" en "hoofd van gezin van overledene". Op het formulier staan maar twee invulopties. Beroep en beroep hoofd gezin. Moet beroep "vroeger door overledene uitgevoerd" genegeerd worden of bijvoorbeeld bij beroep of opmerkingen ingevuld worden?
  • De vraag of er kinderen achtergelaten of onroerend goed worden nagelaten: ik zie op deze scan o.a. als antwoord "al", "niet", "ja", "neen", "onbekend". In de scan is er onderscheid tussen meerderjarig en minderjarig, in het formulier niet. Hoe willen jullie deze informatie verwerkt hebben?
  • Bij de laatste twee kolommen staat op de scan M of V, in het formulier staat bij de laatste twee velden twee keer exact dezelfde vraag en de letter M. Moet deze laatste een V zijn?
Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Goedemiddag Dionne,

Bedankt voor alle goede vragen, zo te zien hebben we een paar zaken ook het hoofd gezien met het aanmaken van dit subproject, dus enorm blij dat je ons dit laat weten!

• Er wordt gevraagd om een wijknummer (verplichte invoerop formulier), maar dat ontbreekt op deze scan.

In dat geval zou ik dus # invoeren, zodat we zeker weten dat het niet genoemd is.

• Bij "Minderjarig of odner curatele gesteld?" op het formulier (er staat een typefoutje in het formulier) staan in de scan namen en adressen. Moeten die gegevens daar ingevuld worden?

Dit kan het beste zo letterlijk mogelijk inderdaad worden overgenomen. Dus in enkele gevallen is dat nogal wat informatie. Bedankt ook voor de oplettendheid. Ik ga kijken of we dat nog kunnen aanpassen.

• Bij beroep overledene wordt op de scan onderscheid gemaakt tussen "Ambt, beroep of bedrijf" van "overledene" "vroeger door overledene uitgevoerd" en "hoofd van gezin van overledene". Op het formulier staan maar twee invulopties. Beroep en beroep hoofd gezin. Moet beroep "vroeger door overledene uitgevoerd" genegeerd worden of bijvoorbeeld bij beroep of opmerkingen ingevuld worden?

Ik zou als beiden kolommen zijn ingevuld (van de overledene en vroeger) ze in het invoerscherm beroep invullen, gescheiden door een ;

• De vraag of er kinderen achtergelaten of onroerend goed worden nagelaten: ik zie op deze scan o.a. als antwoord "al", "niet", "ja", "neen", "onbekend". In de scan is er onderscheid tussen meerderjarig en minderjarig, in het formulier niet. Hoe willen jullie deze informatie verwerkt hebben?

Ik zou hier ook weer een ; gebruiken tussen wat is ingevuld. Dus bij meerderjarig 'al' en minderjarig 'niet', al;niet. Of als meerderjarig niet is ingevuld, en minderjarig al #;al. We zullen de handleiding aanpassen n.a.v. deze nieuwe formulieren en jouw feedback!

• Bij de laatste twee kolommen staat op de scan M of V, in het formulier staat bij de laatste twee velden twee keer exact dezelfde vraag en de letter M. Moet deze laatste een V zijn?

Ja, die laatste moet een V zijn. Het volgt de volgorde van de scan. Ik zal dit ook nog aan laten passen. Bedankt!

Goedemiddag,

Ik vermoed dat wijknummers niet meer van toepassing waren en daarom niet meer vermeld werden op de scan. Het veld mag niet leeg blijven, dus ik heb daar maar # ingevuld.
De namen die vermeld staan bij curatele heb ik maar gewoon ingevuld.
Staat er bij beroep" zonder" en daarna nog "een vroeger uitgevoerd" dan vermeld ik ze allebei in het 1e veld. Maar eigenlijk zouden dit aparte velden moeten zijn. Dus hopelijk is het goed zo.

Vraag aan Tim ; Bij kinderen zou inderdaad een onderscheid moeten zijn tussen meerderjarig en minderjarig, maar misschien is dit voor het onderzoek niet interessant?

groet, Els

Niet direct inderdaad, maar we willen het toch meenemen, vandaar de oplossing van de ;

Meewerkende organisaties