Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Geen volledig volgnummer op scan

Hallo,

Een nieuwe scan begint bij nummer ,33. en ook verderop in de scan zie ik geen nadere aanduiding van wat het voorloopcijfer zou moeten zijn.

Ik heb net een scan afgerond die ge-eindigd is met nummer 480. die begon bij 449 (stond helemaal uitgeschreven) en daarna alleen ,50 ,51 ,52 etc. Ik heb wel altijd het volledige nummer ingevuld, dus 450, 451 etc.

Dit zou dus  nummer 533 kunnen zijn, maar zo werkt het niet helemaal dacht ik.

Wel verwarrend als ik alleen  ,33 kan invullen.
De scan loopt van ,33 tot ,,4 waarbij de tweede komma staat voor 6, dus ,64.

Ik zal op de eerste positie van het nummer dan maar een , invullen, en ik hoop dat het goed is.

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Dag Marianne,

Toevallig krijg ik dezelfde scan. Ik heb in 0123 Burgerlijke Stand in Overijssel (https://collectieoverijssel.nl) de bijbehorende overlijdensakten opgezocht. Daar wordt namelijk leeftijd en plaats van overlijden ingevuld. Het is nummer 33 etc. Het zijn de akten van 1912. Zie bijlage. (Natuurlijk heb ik er meerdere gecontroleerd).

Leuk detail; als aanspreker kom ik een voorouder van mij tegen.

groet, Els

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Wat toevallig.

Ook toevallig dat jij net ook scan met ,33 krijgt.

Heb jij speciaal toegang tot dat 0123 Burgerlijke Stand Zwolle? Ik zie t wel staan, maar ik kan er niet in zoeken.

Maar het is wel helder zo'n acte  erbij, ook de naam van Fris die genoemd wordt maakt het wel duidelijk.
Ik kan dus gewoon 33 invullen.

Bedankt.

Marianne

Ik vermoed dat ik de eerstvolgende was die aan de slag ging.

Als antwoord op je vraag; nee ik heb niet speciaal toegang. Deze stukken zijn gedigitaliseerd en voor iedereen toegankelijk, maar het is niet altijd makkelijk om iets te vinden! Hier volgt een beschrijving hoe je bij de aktes komt;

Ga naar https://collectieoverijssel.nl/
klik op collectie > zoeken in collecties > archieven
scrol naar beneden en klik op 0123 Burgerlijke Stand in Overijssel (vetgedrukte tekst)
scrol iets naar beneden dan zie je > inventaris op de registers en bijlagen van de Burgerlijke Stand in Overijssel
klik hier op dan zie je een lijst met gemeenten. Ga naar Gemeente Zwolle en klik hier op
klik op 69.2 registers hier opent een lijst met van alles en nog wat
kies 15271-15329 registers van overlijden 1811-1942
kies 15314 1912-1913 (als er een soort paperclip voor de nummering staat, is het digitaal doorzoekbaar)
nu zie je de aktes verschijnen in miniatuur. Klik op een akte en zoeken maar!

Hopelijk heb ik het goed beschreven. Succes met zoeken!

groet, Els

Dank, heel mooi!

Meewerkende organisaties