Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

doodsoorzakenregisters 1909-1923

Ik ben begonnen met de nieuwe scans.

Een paar vragen: op de scan staan 3 kolommen: beroep/bedrijf van de overledene, dan beroep/bedrijf vroeger door overledene uitgeoefend en als laatste beroep/bedrijf van het hoofd van het gezin.
Bij het invoeren staan 2 kolommen: beroep overledene en beroep van het hoofd van het gezin.
Gewoon bij de 1e kolom het beroep invullen dat in de 1e of 2e kolom op de scan staat?

Dan nog een vraag: bij opgaaf van overledene staat bijvoorbeeld onder de kolom meerderjarig al of staat er ae? Of iets anders? En wat betekent dit?

Dag Paulien,

Inderdaad, bij de kolom over de overledenen zou ik zowel huidig en vroeger invoeren als dat voor beiden is ingevuld. Dat kun je met een ; dan scheiden.

Er wordt 'al' genoteerd omdat het dan eigenlijk een ja is op de vraag van of het 'al of niet kinder achterlaat' bijvoorbeeld. Soms wordt er ook 'niet' opgeschreven, maar in veel gevallen ook niet.Ik zou hier ook weer een ; gebruiken tussen wat is ingevuld. Dus bij meerderjarig 'al' en minderjarig 'niet', al;niet. Of als meerderjarig niet is ingevuld, en minderjarig al #;al. We zullen de handleiding aanpassen n.a.v. deze nieuwe formulieren en jouw feedback!

Meewerkende organisaties