Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

1 persoonsvermelding over 2 regels

op regel 296 en verder op 297 staat de vermelding van een onbekend pas geboren kind v/h vrouwel. gesl. (Art 50 .W.)

Verder geen enkele nadere gegeven.

Vul ik nu in regel 296-297,  en alleen in het veld doodsoorzaak : "onbekend pas geboren kind....

of vul ik 2 regels een keer 296 met die vermelding, en een keer 297 met die vermelding, of met zie 296?

Groet,

Marianne

Geüploade bestanden:
  • Je dient in te loggen om toegang te hebben tot bestanden.

Ik zou het eerste doen (dus bij nummer beiden noemen) zodat je het niet dubbel hoeft in te voeren. Dan blijft het duidelijk dat het een persoon is.

Ik heb het idee dat 296 het pasgeboren kind is binnen de plaats en 297 een Art 50 BW, dus een ander overlijden buiten de plaats. (Ik kan zo niet zien over welke stad dit gaat).

Ja. Ik neig nu ook naar wat Wil zegt. (voor de duidelijkheid: dit speelt zich af in Zwolle, 1910 schat ik)

De tekst Artikel 50 B.W. is ook anders geschreven en verderop bij nalatenschap staat op regel 296 een keer niet (onroerend goed) niet en op regel 297 staat 2x niet (1 keer bij kinderen, en een keer bij onroerend goed.)

Dus dan zijn het toch 2 overlijdens: 1 (296) een pasgeboren meisje en 1 (297) persoon uit een andere gemeente

*

verderop op deze bladzijde kom ik bij regel 314 iets soortgelijks tegen.

Daar staat alleen "ingeschreven ingevolge art 50 BW" en helemaal achteraan iets over zijn zuster.

Dat kan dus ook niet slaan op de oudere vrouw van regel 313 (of die uit 315)

En dan is een vermelding van art 50 BW zonder verder nadere vermelding altijd een overlijden van iemand uit een andere gemeente.

Ik vind het nog wel een beetje onduidelijk allemaal

Groet,

Marianne

Geüploade bestanden:

Bijgaand de tekst van het betreffende Artikel 50 van het Burgerlijk Wetboek en een voorbeeld van een overlijdensakte die is opgemaakt volgens Art. 50 BW.

Geüploade bestanden:

Inderdaad, nu ik met jullie opmerkingen nog eens beter kijk is het inderdaad zoals Will schrijft. Ze maken het ons niet gemakkelijk!

Het regelnummer is het nummer van de overlijdensakte, dus iedere regel is één persoon.

In deze registers is inderdaad veel tekst 'gepropt' in de vakjes, of de vakjes waren te klein.....
Je moet inderdaad vaak en goed kijken bij welke persoon het hoort, dit geldt ook voor de doodsoorzaak.

Meewerkende organisaties